How Many Online Now

Demo Ore Nombor Berapo

VIP TERHORMAT

Sabtu, 8 Disember 2012

I'm free now

Assalamualaikum... Hai.....






WEH!!! Aku dah habis exam lah, tapi dah seminggu lebih lah.. I'm free now... AKU DAH BEBAS.. Aku lupa nak update blog lah weiii.... hehehe... Aku busy sekarang sedang mencari kerja yelah tak kan nak duduk kat rumah je membesarkan badan yang sememangnya dah besar ni.. hehe... Susah rupanya cari kerja aku baru terasa betapa peritnya menghadap mentari yang menyinar diatas kepala, betapa lenguhnya otot-otot kaki aku ni berjalan dan betapa  peningnya otak ni ketika berlegar-legar di bandar untuk mendapat satu pekerjaan yang halal dan tidak salah yang boleh buat si abang polis menangkap aku.. hehe....

Kawan aku ada bagitahu ada kerja kosong dekat Pejabat PTPTN DAMASARA tapi aku sedang memujuk kakak aku untuk memberi kebenaran kepada aku pergi ke Bandar Metropoliton itu, susah wei nak yakinkan dia... Aku ingat lagi masa aku masih bergelar pelajar sekolah kalau pergi bandar tak pernah pandang pun dekat pintu masuk satu-satu kedai tu nak tengok  takut ada jawatan kosong..

Tapi sekarang setiap kedai yang ada dekat Bandar Kuala Krai(bukan Lumpur okey,, hehe) aku intai aku tilik yela kalau tak tilik tak nampak sebab kebanyakkan majikan ni dia sengaja ke apa ntah letak label JAWATAN KOSONG tu kecil sangat... Hurm ... Memang sengaja memberi kesusahan kepada penganggur macam aku ni... Ehh!! jap...jap... Aku bukan penganggur kan sebab aku sedang menunggu keputusan SPM bukan nye dah dapat result kan... hehe... Aku tak suka orang panggil aku penganggur sebab aku bukan penganggur lagi kan... hihihi... Boring weh duduk dekat rumah, kerja aku sekarang:-

6.20pagi: bangun tidur, gosok gigi dan solat...
6.45pagi: tidur balik(aku memang pemalas tengok badan larr... hehe)
9.00pagi:bangun cari makanan dekat dapur..
10.00pagi:tidur balik weh.. nak buat apa lagi...
12.00tghari: bangun sebab dah tak tahan tidur dalam bilik dengan keadaan cahaya mentari tegak di atas kepala... panas wei...
Lepas tu aku tengok tv kejap dan pergi mandi sebab badan dah berbau apa ntah,,, hehe
Petang lak aku just lepak sorang2 dalam bilik kalau dah boring sangat aku ulang baca novel kepunyaan aku di  atas rak atas kepala katil aku....Aku jarang keluar dengan member2 sekarang yela duit tak de nak keluar bersuka ria macam mana...


Kalau lah arwah ABAH ada mesti aku tak susah macam ni lepas exam, kocek pun tak kosong macam ni, tapi aku redha dengan ketentuan Allah SWT kepada aku. Al-Fatihah untuk arwah ABAH aku semoga roh nye di cucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang Allah SWT sayangi... Arwah ABAH pernah suruh aku buat lesen motor dan kereta masa awal tahun hari tu tapi aku tolak,sebab aku cakap orang buat nanti lepas exam lah ABAH, ABAH cakap okey je... Tapi semua tu tak terjadi sebab arwah ABAH lebih disayangi Allah SWT.Arwah ABAH menghembuskan nafas yang terakhir di HOSPITAL KUALA KRAI HARI AHAD  10/6/2012 di hadapan aku sendiri.




Written by:Zieyla Aarif(Miss Zack)