How Many Online Now

Demo Ore Nombor Berapo

VIP TERHORMAT

Sabtu, 3 Julai 2010

GURU KAU IDOLA HATIKU





Guru kaulah idola hatiku
Setiap jejak mu akan aku turuti
Tanpa engkau siapalah aku
Mungkin hanya sekadar sebutir pasir
yang tiada nilainya…

Guru kaulah penbimbing  diriku
Setiap apa yang diajari
Akan aku turuti
Dengan sejujur-jujurnya…

Guru  engkau ibarat pelita
Yang menerangi hidupku
Engkau tidak pernah
Merasa jemu melayan
Kerenah para pelajar mu itu…

Guru engkau seorang yang
Tabah dan sabar menharungi
Segala dugaan yang menimpa
Semasa mencurahkan ilmu mu itu…



Guru Kasihmu ku anggap ombak
Ombak tenang di bibir pantai,
Jasamu juga ku anggap ombak,
Ombak yang garang dan banyak memukul pantai,
Guru budimu ku anggap air di laut,
Tak pernah kering dan mati,
Walau kita nampak jauh,
Namun kita dekat pada hati,
Guru jika dosa telah aku lakukan,
Restu dan maafmu aku dambakan,
Jika hatimu luka Selautan
ampun ku pohonka

MENULIS SAJAK BAGI KATEGORI MENENGAH RENDAH PADA HARI GURU BERJAYA MEMDAPAT TEMPAT KE-2........
 


Written by:Zieyla Aarif

1 ulasan:

G-la Aarif berkata...

aku nie bru bka blog nie........x de bende lg la