How Many Online Now

Demo Ore Nombor Berapo

VIP TERHORMAT

Ahad, 25 Disember 2011

Kakiku


Assalamualaikum… hyep…

Entry kali ni aku nak citer kisah sedih skit, huwaaa(belum pe2 dh nangis).. huhuhu…. Pada suatu hari yang tak berapa nak cerah(sebab hujan renyai2) aku, jaa, nadia, farah najwa, ikah n sofea pergi KFC. Cadangan tu muncul dari aku sendiri, kami pergi KFC pukul 12 kami pergi dengan kereta aku je senang  satu kenderaan kalau dengan motor susah sebab hujan nanti basah, hehe… Ok aku tak nak citer sal pegi makan KFC tu sebab makan semua orang tahu macam mana kan. 

Lepas kami makan kami pergi kedai kasut SB yang baru dibuka di belakang PKT Guchil(org kuala krai tahu la), kami jelajah segala kedai yang ada dekat situ, habis semua kat situ kitorang pergi Taman Kuala Krai dekat Tasik Kuala Krai. Kami bergambar sakan, sampai handphone aku jem, telefon Sofea habis bateri, telefon Ikah memory full memang parah la. Tapi nak buat macam mana kami memang suka bergambar.

Ok setakat tu saja penerangan tentang bergambar. Masa nak balik ni kami berlima berjalan menuju ke arah kereta sedang asyik berjalan tu aku terlihat pokok kelapa daun dia rendah je jadi aku dengan perasannya melompat nak capai daun kelapa tu dan tiba-tiba aku tergelincir ntah macam mana jari kaki aku bergesel dengan tar. 

Aku tak jatuh tapi aku rasa sakit dekat jari ibu kaki aku, aku tundukkan kepala nak tengok kaki aku Ya Allah kulit jari ibu aku tercabut sebab bergesel kuat dengan tar aku dengar orang ketawa mungkin budak2 yang lepak dekat pondok tepi tasik tu aku tak hiraukan siapa2 aku terus jalan sambil menunduk tengok kaki aku. 

Kawan2 aku yang lain dah panik dah sebab tengok banyak darah yang keluar diorang nak tengok kaki aku tapi aku dengan keadaan sakit tak menghiraukan mereka terus buka pintu kereta naik dan disitu la aku mengaduh sakit. Sampai nak meleleh air mata. Sakit siottt!!!. Dari dalam kereta aku dapat lihat orang dekat kedai makan berdekatan tengok je kearah kereta aku, tapi aku tak peduli yang aku peduli kaki aku yang berdarah tu. 

Lama aku dok tengok kaki aku sambil tunggu Ikah cari tisu dalam beg dia, nasib baik ada. Aku tunggu 5 minit sebab nak redakan sakit baru aku hidupkan kereta nak balik dah la, sebenarnya ada plan lain tapi aku cancel sebab kaki terlalu sakit. 

Memang sakit la, sekarang ni kaki aku berbalut. Huhuhuhu tak tau sempat ke tak sembuh sebelum buka sekolah kalau tak sempat terpaksa aku pakai selipar. 

Jangan tengok gambar kat bawah kalau anda seorang pen'geli'




Written by:Zieyla Aarif